Koerdistan.nl

Welkom op Koerdistan Forum
It is currently 09 Sep 2010, 09:00

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 
Author Message
 Post subject: Seksuele intimidatie in Koerdistan
New postPosted: 05 Feb 2010, 02:17 
SuperMod
SuperMod

Na aanleiding van een bericht op Rudaw.nl vroeg ik mij af,
Hebben koerdische mannen een Sexuele probleem denk je? en hoe zit het eigenlijk met vrouwen?
en wat kunnen we er aan doen? hoe kunnen wij de mentaliteit en hun sexuele behoefte veranderen? Kan het wel veranderd worden? of moeten we nu echt concentreren op de jongeren?
en waardoor komt dat denk je?
en heb jij iets mee gemaakt tijdens je verblijf in koerdistan?

Profile Send private message  

Post subject: Re: Seksuele intimidatie in Koerdistan
New postPosted: 05 Feb 2010, 15:11 
Moderator
Moderator

Wat bedoel je met een seksueel probleem?
Mss kun je best dat bericht ook hier plaatsen?

New postPosted: 06 Feb 2010, 04:00 
SuperMod
SuperMod

als je op rudaw.nl klikt dan zie je het bericht ;)

maar hier nog een keer..
http://rudaw.nl/index.php?option=com_co ... &Itemid=83

en met sekueel probleem bedoel ik, wanneeer mannen zich aangetrokken voelen tot ELKE meisje die ze zien. of ze nou lelijk is of niet maakt niet uit. enige waar ze aan denken is sex! ;)

het kan best ook dat dat bj vrouwen ook zo is.. alleen die uitten zich niet!

en ik heb het over mannen in koerdistan.. ( en die net naar het westen zijn gekomen haha )

New postPosted: 16 Feb 2010, 01:14 

kurdangel wrote:
Na aanleiding van een bericht op Rudaw.nl vroeg ik mij af,
Hebben koerdische mannen een Sexuele probleem denk je? en hoe zit het eigenlijk met vrouwen?
en wat kunnen we er aan doen? hoe kunnen wij de mentaliteit en hun sexuele behoefte veranderen? Kan het wel veranderd worden? of moeten we nu echt concentreren op de jongeren?
en waardoor komt dat denk je?
en heb jij iets mee gemaakt tijdens je verblijf in koerdistan?

Voor elk maatschappelijk probleem is een oplossing te vinden in de islam.
Ze moeten weer de islam handhaven en schaamte terug brengen in de mensen en het westerse leefstijl en denkwijze wissen en terug gaan naar de Koran en Sounna.

Moge Allah ze leiden en ons allen.
amien

Profile Send private message E-mail  

New postPosted: 16 Feb 2010, 01:32 
SuperMod
SuperMod

wat zijn de oplossing dan als ik vragen mag??
ik denk eerder dat islam een oorzaak is van dat probleem en niet e en oplossing.. kijk bijna ALLE moslim landen hebben dat probleem inclusief koerdistan ;)

New postPosted: 16 Feb 2010, 14:04 
Super User

Wat een stomme bericht van je. Ik lees vaker van die anti-Islam berichten van je, ze slaan nergens op. In de Koran staat er juist dat mannen en vrouwen 'naar de grond' moeten kijken en niet naar mensen van het andere geslacht. De Koran roept mensen niet op om mensen seksueel te intimideren, maar juist het tegenovergestelde. Goedzo gooi maar alle schuld op de Islam bij elke kans die je krijgt..
Met je 'bijna ALLE moslim landen hebben dat probleem'. Wat een ongelovelijke domme opmerking.

New postPosted: 16 Feb 2010, 20:46 
SuperMod
SuperMod

@Kurdangel,
Ik snap het niet - Het gebeurt namelijk in elke land, niet alleen "bijna ALLE moslim landen".
Hier werd er namelijk een reclame uitgezonden die precies over deze probleem ging.

Waarom zie jij het als een probleem wanneer iemand probeerd te geloven in iets wat niet in jou richtinglijnen valt ?
Vandaar dat er verschillende interpretaties zijn; de een draagt wel een hoofddoek en de ander niet. ^^

Also - Niet denken dat de laws van hier zijn gebouwd op 'common sense'. Meeste kwamen van de Bijbel. Zoals "Thou shall not murder, thou shall not commit adultery, thou shall not steal" etc.
Dusja, welke probleem zie je in geloof of is het alleen maar de Islam ?

New postPosted: 16 Feb 2010, 21:21 
Moderator
Moderator

Verboden vruchten zijn het lekkerst?

New postPosted: 16 Feb 2010, 22:17 
Super User

Dus dan is de oorzaak dat bepaalde mannen zich niet kunnen beheersen, niet de Islam.

New postPosted: 17 Feb 2010, 00:51 
SuperMod
SuperMod

ik snap niet.. jullie vallen mij aan.. en vragen niet eens waarom ik dat vindt.. haha komen jullie meteen tot conclusies.

Kecke.. deze probleem komt bijna niet voor in Europa.. ookal draag je een bikini op straat.. niemand komt je aanraken geloof mij :) misschien aankijken maar niett aanraken..
maar in koerdistan is het zo dat ook al draag je een burka enn hebt 300 laagjes kleren aan.. nog steeds komen ze tegen je aan.. etc etc.

Quote:
Met je 'bijna ALLE moslim landen hebben dat probleem'. Wat een ongelovelijke domme opmerking.

allemaal dan?? wat is er zo dom aan die opmerking.. je hele bericht ben je mij aan het aanvallen en hebt geen een argument aan mij gegeven wat mij tegen overgestelde bewijst..

Quote:
Hier werd er namelijk een reclame uitgezonden die precies over deze probleem ging.

reclame voor wat? dat het niet moet gebeuren?

Also - Niet denken dat de laws van hier zijn gebouwd op 'common sense'. Meeste kwamen van de Bijbel. Zoals "Thou shall not murder, thou shall not commit adultery, thou shall not steal" etc.
@Kurdangel,
Ik snap het niet - Het gebeurt namelijk in elke land, niet alleen "bijna ALLE moslim landen".

Waarom zie jij het als een probleem wanneer iemand probeerd te geloven in iets wat niet in jou richtinglijnen valt ?
Vandaar dat er verschillende interpretaties zijn; de een draagt wel een hoofddoek en de ander niet. ^^

Quote:

alles is taboe in islam.. vrouwen en mannen durven nooit hun gevoelens uit te spreken.
verliefdheid is iets WAT iedrereen weet dat gebeurd.. maar iedereen houdt het geheim voor elkaar.. dat komt hier in het westen niet voor ;)

New postPosted: 17 Feb 2010, 02:13 
SuperMod
SuperMod

Ik val niet aan - Ik analyseer je antwoorden; vind het wel interessant om te zien waarom je bij sommige punten en conclusies komt.

Die probleem komt ook hier in EU voor. Nooit denken dat bepaalde behaviours niet gebeuren omdat het niet word uitgezonden, of niet word laten zien, of niet hebt ervaren of gehoord van een ander. ^^

Die reclame werd hier in de UK uitgezonden over UK unauthorised taxi's. Zo'n vrouw ging instappen bij 'n taxi en vervolgens bracht hij die meisje in de middle of no-where, deed de autodeuren opslot.. and you know. Bottomline; Be careful and always check.

kurdangel wrote:
alles is taboe in islam.. vrouwen en mannen durven nooit hun gevoelens uit te spreken.
verliefdheid is iets WAT iedrereen weet dat gebeurd.. maar iedereen houdt het geheim voor elkaar.. dat komt hier in het westen niet voor ;)

Neen hoor ? Dat is te generaliseert.
Je kunt trouwens zoiets niet vergelijken met elkaar. Hier is het meer secular geworden, terwijl bij sommige landen zoals Kurdistan, cultuur en religie belangrijk is.

Ik ben zelf moslim, maar geloof in een goed hart. Daarbij heb ik zelf geleerd om andermans opinions te respecteren, I do. Alleen vind het soms gewoon sunt om te zien dat mensen met argumenten komen dat aan 1 kant is gebasseerd, en niet de full picture hebben gezien van de andere kant. (vandaar dat die antwoorden meestal niet sterk genoeg zijn omzich zelf te supporten) ^^

By the by;
Alles heeft z'n plus en min punten; Het Westen heeft het, Religion heeft het, de verschillende seizoenen, zelfs de kid down the road. - Alles.

New postPosted: 19 Feb 2010, 19:53 
Super User

Kijk kurdangel, als je zegt dat de Islam de oorzaak is van seksuele intimidatie zou het moeten zijn dat de Koran oproept tot seksuele intimidatie. Is dit het geval? Nee.
Vóór de Islam was het in de Arabische wereld een zooi. Vrouwen waren minderwaardig enz. Toen kwamen de openbaringen aan de profeet Muhammed (saw). Mannen moesten/moeten zich beheersen en niet naar vrouwen kijken (tenzij het hun eigen vrouw was/is natuurlijk). Seksuele intimidatie is volgens de Koran verboden. Ik geloof dat we het hierover eens zijn. Jij beweerd dat doordat de mannen vanwege de Islam niet van andere vrouwen mogen genieten, sommige 'op hol slaan' zodra zij vrouwen zien, omdat vrouwen voor hun verboden zijn.
Het probleem, beste kurdangel, ligt dan niet bij het Islam maar bij de mannen die niet leven volgens de regels van de Islam. Je noemt de Islam het oorzaak van het probleem, terwijl het een oplossing van het probleem is.
Als mannen uit het Midden-Oosten doen aan seksuele intimidatie komt het door hun zelf en niet door de Islam.
Anders zou je kunnen zeggen dat de oorzaak dat een maniak iemand vermoord komt door de wetgeving, omdat het volgens de wetten die wij kennen verboden is. Dit klopt niet en dat weet jij ook.

Post new topic Reply to topic  [ 12 posts ] 

All times are UTC + 1 hour [ DST ]