Koerdistan.nl

Welkom op Koerdistan Forum
It is currently 09 Sep 2010, 09:12

All times are UTC + 1 hour [ DST ]

Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

Zou je in een Islamitsche land willen wonen die de 'Islamitische wet' handhaaft?
Ja, omdat 24%  24%  [ 12 ]
Nee, omdat 74%  74%  [ 37 ]
Weet niet/geen mening 2%  2%  [ 1 ]
Total votes : 50
Author Message
 Post subject: Re: Islamitische land.
New postPosted: 05 Dec 2008, 04:54 

Quote:
maar welke heilig boek zegt niet dat er een profeet komt???

In de Qoraan staat dat er geen nieuwe Profeet komt.
Quote:
en omdat jodendom ouder is dan Christendom.. heeft de tora het niet over mohammed maar over jezus (A)

In de vers staat duidelijk ''een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen''. Het gaat hier dus om een Profeet uit het midden van de broederen van de kinderen van Israel en wie zijn de broederen van de Isrealieten? Dat zijn de Ismaelieten en welke Profeet kwam uit het midden van de Ismaelieten? De Profeet Mohammed (Sallallahoe alayhi wa Sallam). Het kan niet over Jezus (alayhi Sallam) gaan want hij komt niet uit de broederen van de Israelieten maar hij komt uit het midden van de Israelieten, als het over hem ging zou er staan ''uit hun eigen midden'' en niet ''uit hun broederen''. En om deze reden hebben de christenen deze vers veranderd, als je in de oude Bijbelvertaling kijkt dan lees je ''uit het midden van hun broederen'', zie:

Ga naar vers 18

http://www.coas.com/bijbel/dt18.htm

Maar in de nieuwe Bijbelvertaling hebben ze het veranderd in ''uit hun eigen midden'', zie:

Ga hier ook naar vers 18

http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=De ... =nl&set=10

Ook de Qoraan bevestigt dat hij in de Torah en de Evangelie staat.

"Hun, die de boodschapper, de reine profeet volgen, die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden, legt hij het goede op en verbiedt het kwade, veroortooft hun de goede dingen en verbiedt de slechte en ontheft hen van de last en de kluisters die hen bonden. (Surat7, Aya 157)

Profile Send private message E-mail  

New postPosted: 05 Dec 2008, 13:53 
Super User

Heel erg zwak om je leven te laten beheersen door een boek. Nog erger een land te laten beheersen door een boek. Een boek waarvan niemand wetenschappelijk kan aantonen of alles wat erin staat klopt. Wil je daarmee een land laten besturen? Een woord voor jou: Onmogelijk

New postPosted: 08 Dec 2008, 21:50 
Stalker

Besmillahiw Rahmaner Rahiem

Het is niet Zomaar een boek. De woord van Allah swt staat erin. En dat is veel belangrijker dan al de mensen op aarde bij elkaar.

En er staan wel degelijk wetenschappelijke bewijzen in.

New postPosted: 25 Dec 2008, 16:43 
Super User

Islam: dat is toch uiteindelijk waar we op beoordeeld worden

Allah gaat kijken naar wat je hebt gedaan deze wereld.
Iemand schrijft Apoisme, mijn ideologie.

Oke... Ocalan heeft veel voor ons gedaan, dat ontken ik zeker niet. Respect voor die man! Maar Islam.... in hoeverre heb je dan hier respect voor en respect voor Allah? op welke manier doe je dat dan...
Kijk om je heen; zie de waarheid !!! Als we ver willen komen, moeten we sowieso Allah vragen om hulp.
Tegenwoordig komen mensen met allerlei nieuwe dingen, wel grappig en triest !!!

Mensen schreeuwen de longen uit hun lijf: Be Serok Jiyan Nabe etc etc. dat mogen ze doen... maar hoe vaak zeg je La Ilahe Ilallah?? :) (voor diegene die beweren dat ze moslim zijn)

Profile Send private message  

New postPosted: 21 Jan 2010, 22:39 
SuperMod
SuperMod

hoe zou je reageren als koerdistan een islamistische land werd??
wat zouden de min puten en de plus punten ervan zijn??

New postPosted: 03 Feb 2010, 03:00 
Stalker

Ten eerste is Koerdistan al een Islamitisch land.

Ik ben afgelopen twee weken in Koerdistan geweest en ik moet zeggen mashAllah, het volk heeft zich weerstaan tegen de grote westerse immorele gedragsgolf. Ik heb nooit zoveel respectvolle dames met hoofdoek gezien dit keer als voorheen, het kan ook komen omdat in de zomers de Europese Koerden terug komen. Verder heb ik geen 1 dame in een bloot kledij gezien. Mischien net 1 of 2 verdwaalde maar moge Allah swt hun de juiste weg leiden.

De minpunten:
- De niet-Moslims en de verdwaalde Moslims die de Islam niet juist praktiseren en zo verderf zaaien als prostitutie, moord, verkrachting, diefstal, onrespectvolheid, gokhallen, bierwinkels. Deze zullen trachten de juiste eervolle Koerden te verleiden maar moge Allah swt hun beschermen tegen de streken van de duivel.

De Pluspunten:
- Wanneer de Islam juist word gepraktiseerd zullen de Moslims alles hierboven niet doen maar hun energie in hun familie steken en in de opvoeding van hun kinderen naast de Morele en Wettelijke plichten van het geloof.

Maar MashAllah wat waren de Moskees vol tijdens de gebeden. Ik heb echt me ogen uitgekeken, ik ben echt blij en Allah swt dankbaar, Alhamdoelila dat Hij swt ons heeft behoed voor het slechte.

New postPosted: 04 Feb 2010, 20:40 
SuperMod
SuperMod

Quote:
het volk heeft zich weerstaan tegen de grote westerse immorele gedragsgolf.
Ik heb nooit zoveel respectvolle dames met hoofdoek gezien dit keer als voorheen, het kan ook komen omdat in de zomers de Europese Koerden terug komen.

waar ben jij precies geweest?? ik ben vorig jaar terug gegaan in april, en ik zal heeel veel mensen ZONDER hoofddoek :)
enn dan daarnogbij, kleding heeft niks met religie te maken.. ik ken mensen die hoofddoek dragen en die zich als hoertjes gedragen en ook mensen die juist GEEN hoofddoek dragen maar die wel 5x perdag bidden en super gelovig zijn..

enn ik weet niet over wanneer jij het hebt, waar moskeeen niet vol waren.. Maar moskeeen in zuid- koerdistan zijn altijd vol geweest!

en ja klopt koerdistan is meerderheid moslim.. maar is geen moslim staat ;) er is een verschil.. Iran bijvoorbeeld is een moslim staat..
mijn vraag was, willen wij een staat als iran, waar iedereen MOSLIM MOET ZIJN.. of willen wij een staat zoals nu, en iedereen hun geloof laten kiezen.. Meerderheid is moslim anyway?? :)

enn zijn wij niet bang dat Al-Qaida naar zuid-koerdistan komt?? heb een filmpje gezien waarin zij ons vergelijken met de joden en willen zogenaamd de koerden weer op de rechte pad brengen.. want wij zijn volgens hun kafirs geworden!

New postPosted: 06 Feb 2010, 01:51 
Stalker

Weer die oeroude onzin met je ik ken meisjes met hoofdoek die zich bla gedragen.

ER zijn meer meisjes zonder hoofdoek die zich laten verleiden door sexuele gevoelens dan meisjes met hoofdoek.

Daar gaat het niet om. Wanneer je hoofdoek draagt dien je je ook volgens de eervolle manier van de Islam te gedragen, ook wanneer je geen hoofdoek draagt, maar de hoofdoek is een VERPLICHTING. Het heeft HEEL VEEL met religie te maken.

EN NEEEEEEE ik wil geen joden of andere soorten in Koerdistan, het liefst zie ik al mijn landgenoten op de juiste pad, de ISlam.
Maar ik ga ze niet wegjagen. Moge Allah swt alle niet-Moslim Koerden in Islamitisch Koerdistan tot het juiste pad brengen inshAllah.

Verder ben ik zowel in Hawler als Sulaymaniya als Karkoek geweest afgelopen maand. MashAllah Hawler zijn de mensen al mooi Islamitisch met Hijaab en al maar ik zie dat Sulaymaniya weer terug in de rangen van de Islam schuift en de Westerse invloeden sterk afkeurt, mashAllah 9 van de 10 vrouwen zie ik daar met een hoofdoek.

Maar wat mij het meest goedstemt is dat de voorheen gematigde Moslims de normen en waarden van de Westerlingen en de KOerden die in de loop der jaren hun cultuur en geloof vergeten zijn sterk afkeuren. MashAllah, ik dacht dat Koerdistan nu onderhand er slecht aan toe zou zijn maar Alhamdoelila mashAllah we zijn weer op de goede richting. De niet-Moslims en anti-Moslims hebben hun ware aard laten zien en hierdoor zijn veel Koerden gestopt in het volgen van hun normen en waarden en hebben zich gerealiseerd dat wij ons EIGEN GEloof ons EIgen cultuur en normen en waarden hebben.

Helaas zullen veel Koerden uit het Westen deze zomer trachtten de waardige Koerden in Koerdistan te verleiden met hun blote kleding maar alhamdoelila zijn er ook genoeg eervolle Koerden in het Westen die zich niet als lage mensen gedragen

New postPosted: 06 Feb 2010, 03:58 
SuperMod
SuperMod

Quote:
EN NEEEEEEE ik wil geen joden of andere soorten in Koerdistan, het liefst zie ik al mijn landgenoten op de juiste pad, de ISlam.

wat voor jou het juiste pad is.. kan voor iemand anders juist eene heel ander pad zijn.. hoop dat je dat snapt ;)
en jaa ik weet jij bent er heel zekrr van dat islam het rechte pad is.. maar als een jood dat ook dacht.. was hij allang moslim geworden !!

je hebt niet al mijn vragen beantwoord! :)

Quote:

enn zijn wij niet bang dat Al-Qaida naar zuid-koerdistan komt?? heb een filmpje gezien waarin zij ons vergelijken met de joden en willen zogenaamd de koerden weer op de rechte pad brengen.. want wij zijn volgens hun kafirs geworden!

willen wij een staat als iran?? waar zijn mensen nu opzoek zijn naar een revolutie?? en die islam niet eens serieus meer nemen? (niet allemaal natuurlijk)

New postPosted: 07 Feb 2010, 01:29 
Stalker

De Islam is de juiste weg, niet alleen voor mij want een mening van mij of ieder ander is niet belangrijk. Feiten bepalen.

En dat de Islam de juiste weg is is een feit. Ook al ben je een Jood of Christen dna nog is de Islam de juiste weg. Het heeft niks met meningen te maken.

Verder vergelijk jij een Islamitische staat met Iran. Iran is niet de juiste voorbeeld. Maar jij gebruikt dit als voorbeeld omdat een paar mensen daar lope te demonstreren.

En heel veel van die demonstranten weten niet dat wanneer de Westerse invloeden Iran binnenkomen Iran dan verwoest zal worden onder immorele gedrag. Dan zullen ze spijt krijgen dat ze het westen hebben binnengehaald.

En wie ben jij om voor heel Iran te beslissen dat ze de Islam niet serieus nemen???? Heb je ze allemaal geintervieuwd? Alleen omdat ze tegen de Iraanse staat demonstreren betekent niet dat ze de Islam niet serieus nemen. Iran is een staat en Islam is een religie. EN ik weet dat jij het graag zo wilt zien dat het lijkt alsof die mensen de Islam niet serieus nemen maar helaas.

De Profeet vzmh heeft ons gewaarschuwd voor anti-Moslim die graag andere van het juiste pad willen brengen, bedankt voor de bevestiging met je misleidende praatjes.

New postPosted: 07 Feb 2010, 02:51 
SuperMod
SuperMod

oke.. niet aanvallen, ik wil alleen je mening weten..
iran is een moslim staat, of we het nou leuk vinden of niet ;)
enn ik mijn vorige bericht staat "niet alleemaal natuurlijk" dus nee ik heb het niet over alle iranezen..
Quote:
Maar jij gebruikt dit als voorbeeld omdat een paar mensen daar lope te demonstreren.

het zijn geen PAAR demonstranten.. en jij weet dat beter dan mij ;)
enn als jij een betere islamitische staat hebt dat ik als voorbeeld kan opnoemen, laat me ff weten!
verder, westerse landen gaan heel goed nadenken voor ze zich met iran bemoeien.. het gaat er nu om dat de meerderheid van de bevolking genoeg heeft van de mullah's :) en zij zullen het zelf doen .. niet de wersterse landen!

maar oke,, dus jij wilt geen staat als iran, want dat is geen goed islam zeg je toch?
maar hoe zit het met al Qaida? zou jij het goed vinden als zij koerdistan in kwamen?? en een 2e afganistan opbouwn in koerdistan??
en als je dat ook niet goed vind..
wat is volgens jou een idiaale staat voor koerden? zoals het nu is? dus meeste religie en staat gescheiden .. maar meeste van onze oarlements leden zijn wel moslims?
of juist staat en religie NIET gescheiden?

New postPosted: 07 Feb 2010, 18:23 
Stalker

Jij probeert steeds IRan als Islamitisch staat als voorbeeld te nemen omdat Iran mankementen heeft. Omdat ze mankementen hebben zijn ze automatisch geen Islamitische staat meer. Dus je zit fout. De Islam heeft geen fouten het zijn mensen die het fout kunnen praktiseren.

Verder gebruikt Saoedie-Arabie de Sharia en daar komt diefstal jaarlijks niet voor, het is op 1 hand te tellen in tegenstelling tot jouw Westerse ideaalen waar dagelijks 100 diefstallen plaats vind.

Lang leve Islamitische Koerdistan, alle anti-Moslims kunnen hun koffers pakken en naar Miami verhuizen, de Islamitische volk van KOerdistan heeft jullie westerse golf van onzedenheid, diefstal, corruptie en schandalen weerstaan en zal dat blijven doen inshAllah.

New postPosted: 07 Feb 2010, 23:12 
SuperMod
SuperMod

je beantwoordt mijn vragen niet :)

New postPosted: 08 Feb 2010, 00:04 
Stalker

Ik ben ook tegen Al qaida omdat ook zij de Islam niet goed praktiseren.

De Sharia van de Islam vraagt om veel verantwoordelijkheid en voor wijze mensen die dit zouden moeten uitvoeren. Tot die tijd moet elke wet in Koerdistan voorlopig niet tegen de Islam ingaan en alle contacten met landen als Israel moeten verbroken worden zodat Koerdistan onafhankelijk en eervol is.

Zolang er contacten zijn met duivelse staten als Israel en zolang er bierwinkels,gokhallen,bordelen zijn in Koerdistan is Koerdistan nog geen moderne eervolle staat.

New postPosted: 08 Feb 2010, 00:19 
SuperMod
SuperMod

Leuke discussion. ^^

Beide kunnen Iran niet als een voorbeeld geven; het kan namelijk lijken op de meest Islamitische land, maar hun zijn door corruptie een slechte voorbeeld. Andere geloven zoals 't Jodendom en Christendom worden door de regering beschermd en mogen hun geloof beoefenen.
Kan dus niet aankomen met dit:

dienaar_van_Allah wrote:
Lang leve Islamitische Koerdistan, alle anti-Moslims kunnen hun koffers pakken en naar Miami verhuizen

kurdangel wrote:
Iran bijvoorbeeld is een moslim staat..
mijn vraag was, willen wij een staat als iran, waar iedereen MOSLIM MOET ZIJN..

Waar iemand in gelooft is altijd verschillend - Iedereen moet vrij zijn in het kiezen van waar hun in geloven.
Je kunt niet bepalen dat iemand het slechte of goede pad volgt, dat wordt beoordeeld door Allah (swt).

Ik vind dat iedereen vrij moet zijn in die keuze; we geloven verschillend, maar worden gelijk beoordeeld. ^^

New postPosted: 08 Feb 2010, 15:07 
SuperMod
SuperMod

oke dus ook niet al- qaida..
wat is volgens jou dan wel een perfecte moslim staat?? en je zegt saudi- arabie is een goede moslim staat.. en moet dat gebruiken als voorbeeld. moet koerdistan volgens jou een 2e saudi- arabie worden?

New postPosted: 08 Feb 2010, 17:50 
Stalker

Je kan zeker wel bepalen of iemand de slechte pad bewandeld. Allah swt heeft ons de Islam voorgelegd. Iedereen die daar tegen is bewandeld het slechte pad. Allah swt heeft niks voor niks in de Koraan het over dwalers.

New postPosted: 08 Feb 2010, 18:48 
Hyperactief

Ik ga sowieso niet in Koerdistan wonen en de PKK vecht ook niet voor een islamitische Koerdistan,

ik hoef me dus nergens druk over te maken.

Lang leve de ideologie van de Koerdische arbeiders partij de PKK! :D

*naast alle sorani en bahdini, KRG/Islam propaganda, mag ik ook ff promoten, nietwaar?*

New postPosted: 08 Feb 2010, 21:21 
SuperMod
SuperMod

@ Dva
dus een saudi arabie voorbeel is goed volgens jou neem ik aan??
maar hoe zit het dan met rechten van vrouwen?

New postPosted: 09 Feb 2010, 00:10 
Stalker

Vrouwen hebben genoeg rechten, tenzij je als vrouw zijnde wilt leven als een man en losbandig wilt doen. In de Islam zijn alle rechten weggelegd voor nette vrouwen.

New postPosted: 09 Feb 2010, 18:03 
SuperMod
SuperMod

dus moslim mannen zijn losbandig??
leuk om te weten!

In saudi arabie is er bijna geen rechten voor de vrouw. Vrouwen mogen niet alleen de straat op.. ze mogen geen auto rijden etc etc... enige recht dat ze hebben is koken en voor kinderen zorgen..

maar dankje voor antwoorden van mijn vragen..
maar ik hoop echt dat koerdistan NOOIT een 2e saudi arabie wordt ;)

koerden zijn openminded moslims en zijn zoveeeel anders dan arabieren! koerden moeten hun eigen systeem van islam ontdekken.. en het moet los staan van politiek! zoals we het nu hebben.. iedereen leeft samen.. ongeacht van geloof of afkomst. zo moet het blijven in koerdistan! ;)

New postPosted: 09 Feb 2010, 18:18 
Hyperactief

Kurdangel zegt: Koerden zijn open-minded moslims..

Wat is dat nou weer dan, "openminded moslim" zijn............... (?)
Moet niet veel gekker worden met jullie 2 hoor.

New postPosted: 09 Feb 2010, 22:50 
Stalker

Je vroeg de vrouwen rechten niet om de mannen rechten. WIe heeft mij horen zeggen dat mannen alles mogen????????????? maar ja, je onzin bevestig je nu.

Open minded Moslims. Wie ben jij om voor Koerdistan te beslissen. Ik ben niet open minded, ik haat buitenlandse Koerden die in mini-rokjes en anti-Moslim gepraat naar Koerdistan terug komen, in feite iedereen haat hun bijna omdat ze eenmaal aangekomen in EUropa zijn vervreemd en alle Koerden haten mensen die zich schamen voor hun ras.

New postPosted: 10 Feb 2010, 00:58 
SuperMod
SuperMod

okee niet boos worden,
ik hoef nix bij te voegen ;) jou woorden!
Quote:
Je vroeg de vrouwen rechten niet om de mannen rechten. WIe heeft mij horen zeggen dat mannen alles mogen?????????????

Quote:
Vrouwen hebben genoeg rechten, tenzij je als vrouw zijnde wilt leven als een man en losbandig wilt doen.

openminded betekent niet meteen mini rokjes.. en blote kleren..
en waarom denk je alleen aan hoe mensen eruit zien en wat ze dragen?? (?)
je hebt liever een hoertje die van hoofd tot teen is bedekt..?? soms heeft iemand met een kort rokje meer eer dan iemand met een hoofddoek geloof mij.. als een meisje ik ken er genoeg!!! kleren zeggen NIKS over een persoon!!

wat ik bedoel met openminded moslims is dat moslims in koerdistan bijvoorbeeld naaast joden en christenen leven zonder haat gevoelens.. mensen leven naast elkaar in vrede. dat kan ik niet van een land als saudi arabie zeggen!

New postPosted: 10 Feb 2010, 02:11 
Stalker

Je moet is beter op je woorden letten, ben je niet opgevoed dat je zulke vieze woorden gebruik.?. JE zegt dat ik liever iemand heb die slecht is maar toch bedekt. Waar heb je mij dat horen zeggen? Waarom moet je bij elke post van je er bij liegen. Is het zo moeilijk voor je om mij te weerleggen met waarheden??

Je komt steeds met die bla ik ken meisjes met hoofdoek die bla doen. SO WHAT? Hoofdoek is een verplichting maar ook de verantwoordelijkheden die erbij komen, dus vroom blijven VOOR DE 100STE KEER. Boeiend, een meisje die een mini-rokje heeft is precies hetzelfde, namelijk oneervol.

Maar jij kan er niet tegen dat een meisje met hoofdoek en volgens de Islam leeft nou eenmaal meer respectvoller is dan 1 die de Islam niet volgt.

Post new topic Reply to topic  [ 179 posts ]  Go to page Previous  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Next

All times are UTC + 1 hour [ DST ]